Klachtenregeling

Het kan voorkomen dat u het niet eens bent met de gang van zaken op school. In de meeste gevallen is een gesprek met de leerkracht of een andere direct betrokkene voldoende om de kwestie op te lossen. Mocht u het gevoel hebben dat u niet serieus wordt genomen of dat er niet goed naar u wordt geluisterd, dan kunt u de zaak met de directie, het bestuur, de interne contactpersoon of de externe vertrouwenspersoon bespreken. De klager bepaalt de route.

De Interne Contactpersonen (ICP) zijn aangesteld om ervoor te zorgen dat klachten van kinderen of ouders altijd serieus worden genomen en op een zorgvuldige manier worden afgehandeld. Als u een probleem heeft waarover u niet met de groepsleraar of de directie wil of durft te praten, kunt u terecht bij de ICP. Het gesprek wordt vertrouwelijk behandeld.

De interne contactpersonen bij ons op school zijn: Marjan van Velthuijsen (marjan@tronde.nl), werkdagen: maandag t/m donderdag en Tom Boonstra (Tom@tronde.nl), werkdagen: maandag t/m woensdag en vrijdag.

Als het nodig is, wordt de klacht doorverwezen naar de Externe Vertrouwenspersoon (EVP). De EVP is geheimhoudingsplichtig. Voor onze school zijn dat Jeroen Meijboom en Marjon ten Heggeler van de CED-groep: evp@cedgroep.nl, tel: 010-4071599, postbus 8639 3009AP Rotterdam.

Ook kunt u ervoor kiezen om een klacht in te dienen bij de Stichting Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs (GCBO), waar wij als school bij zijn aangesloten. Dit kan alleen schriftelijk. De Interne Contactpersoon of Externe Vertrouwenspersoon kan u hierbij helpen:

Stichting GCBO, Postbus 82324, 2508 EH Den Haag
Tel: 070- 3861697, e-mail: info@gcbo.nl, website: www.GCBO.nl