Kinderdagverblijf

Ons kinderdagverblijf is kleinschalig en vertrouwd. Wij bieden gedurende de hele dag opvang aan kinderen van 0-4 jaar in een verticale groep. Dat betekent dat de groep bestaat uit kinderen van verschillende leeftijden. Ook verwelkomen wij  kinderen van 2-4 jaar in één peutergroep (7.30-14.15 uur). We werken met een vast team pedagogisch medewerkers, zodat kinderen steeds dezelfde gezichten zien. Dat geeft rust en vertrouwen. Baby’s krijgen alle ruimte om te ontdekken, te leren tijgeren, kruipen en staan. Hierin volgen wij hun ritme: ze doen alles in hun eigen tempo. Baby’s hebben bewegingsruimte nodig, letterlijk en figuurlijk. Vanuit deze gedachte richten wij onze ruimtes in. Met passend spelmateriaal. Wij kiezen voor speelgoed van natuurlijke materialen.

Dreumesen en peuters leren veel en intensief door ervaringen op te doen, vanuit een veilige, vertrouwde basis. Dit heeft grote betekenis voor hun ontwikkeling. Wat een kind zelf kan, mag het zelf doen. We laten peuters met van alles kennismaken, geven hen de kans om zelf te leren. Onze pedagogisch medewerkers zijn betrokken bij uw kind, stimuleren, ondersteunen en kijken wat hij of zij nodig heeft. Tenslotte is ieder kind anders. Onze peuteropvang is een perfecte voorbereiding op de basisschool.